Zatímco během devadesátých let a na přelomu století podporoval módní průmysl mnohdy až extrémně štíhlé modelky, v posledních letech se mince otočila a na titulní stránky se dostávaly spíše ty, které se pyšnily kypřejšími tvary. V současné chvíli se místo vyzvedávání jednoho ideálu krásy propaguje termín „body shaming“.
Krása je subjektivní
Jakmile je ve společnosti zaveden určitý ideál krásy, každý se mu snaží přizpůsobit. Ti, kteří pro takový typ postavy nemají předpoklady, mohou být v depresi, jelikož se jim takových cílů nepodaří dosáhnout, nebo je to pro ně dokonce nemožné. Ideál krásy je proto velice subjektivní a nemusí odpovídat tomu, co se líbí jednotlivcům.
Co je to body shaming
Jedná se o proces, kdy vás druhá osoba zesměšňuje nebo vás soudí na základě toho, jak vypadá vaše postava. Ať už jste hubení, tlustí, vysocí nebo štíhlí, nikdy by na to nikdo neměl záměrně upozorňovat, aby vás dehonestoval. Tohoto názoru se brzy ujal i módní průmysl, který se s ním naučil pracovat.
V reklamě a na módních přehlídkách se mnohem častěji objevují originální lidé. Pihy, strie, nerovné zuby nebo méně vlasů. To vše patří k přírodě, kráse a móda se konečně rozhodla, že s tím bude pracovat.
Setření rozdílů
Upozorňování na takový problém by mohlo vést k setření rozdílů mezi modelkami i běžnými lidmi a vypěstování zdravého sebevědomí. Móda je častěji propagována na nedokonalých postavách, z hlediska společenského ideálu krásy, na osobách barvy různé pleti a pohlaví, což naznačuje, že se s ideálem krásy v současné době hýbe a experimentuje.
Nejde jen o tělo
Módní časopisy dříve ukazovaly modelky jen jako těla, která měla být perfektní a ukázková. Nyní se v nich rodí osobnosti, které jsou originální a zajímavé. Při pohledu na nový model již nevidíme jen pravidla a konvence doby, ale svobodu. Modelky se přibližují realitě, ukazují, že nedostatky jsou normální, a dokonce i krásné.